SPECIÁL COVID-19: Aktualizované statistiky z domova i ze světa →
Janek Kroupa | KOLÁŽ: PressPort Magazín

Kroupovi tečou nervy

Snaží se „zastavit“ články, které informují o tom, jak likviduje zcela nevinné lidi

(red.)
(red.) Redakce
Aktualizace:
Média
Rubrika Média PressPort Magazínu mapuje dění ve sdělovacích prostředcích.

V předchozích dnech jsme popisovali drobnou část práce novináře Jana (Janka) Kroupy. A byť drobnou, tak s nedozírnými následky: fatální selhání této osoby při zpracování reportáže o státním úředníkovi Milanu Večeřovi (publikována byla v roce 2017) zničilo dotyčnému jak kariéru, tak zásadním způsobem narušilo Večeřův osobní život. A nejen Večeřův.

Janek Kroupa má, jak se zdá, nervy na pochodu: nejenomže podle svědectví expolicistky Petry Lhotákové Večeřovi několikrát volal a prosil ho o stažení žaloby na ČRo, teď se snaží „zastavit“ články PressPort Magazínu.

Jelikož Večeřa podal na ČRo žalobu, veřejnoprávní rozhlas si teď musí kvůli Kroupovi platit advokáty z renomované kanceláře Achour & Partners, která poskytuje služby jak českým, tak nadnárodním společnostem. Kancelář uspěla v soutěži Právnická firma roku 2018, kdy se umístila mezi velmi doporučovanými a doporučovanými kancelářemi například v kategorii soudní spory; zřejmě, lze soudit, tak nepůjde o nejlevnější záležitost.

O tom, jak Kroupa zničil Večeřovi život, si můžete přečíst v tomto článku, který jsme publikovali:

Naše redakce včera obdržela zprávu z Kroupova telefonního čísla. Ta je podle naší interpretace varováním před dalšími texty PressPort Magazínu na obdobná témata:

„Dobrý den, můj právník mi přeposlal texty, které o mně píšete. Podle jeho názoru je to, zejména v souvislosti s vaším pokusem mne pomluvit u zaměstnavatele, za hranou trestného činu pomluvy. Rád bych vás tímto naposledy vyzval, ať o mně přestanete lhát a pomlouvat mne a mou práci.“

I kvůli Kroupovi lidé věří novinářům méně než uklízečkám.

Petr Holec | novinář

Takže Kroupa může psát o všem a všech, k tomu uvádět prokazatelnou nepravdu, ale o jeho osobě nesmí, jak jsme si vyložili, padnout pro změnu jedno jediné pravdivé slovo? Ale nikoliv, právě naopak. A důvodů je pro to hned několik:

Za 1) stačí připomenout, že Rada Českého rozhlasu se přiklonila k názoru generálního ředitele Reného Zavorala, že Kroupa neodvedl kvalitní práci. Kroupův hlavní šéf kritizoval reportáž, v níž Kroupa informoval o tom, že koncern Agrofert (součást svěřeneckého fondu spravovaného ve prospěch premiéra), hospodaří na 1700 hektarech polností, které mu nepatří a nemá je ani v pronájmu; na většinu pozemků podle reportáže pobírá dotace. V srpnu Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ukončila přestupkové řízení o těchto reportážích. Podle RRTV Kroupa ve své práci selhal a výsledná reportáž nebyla objektivní.

Kroupa za 2) odmítl všechna tvrzení o neobjektivitě. Argumentuje zpravidla tím, že je ohrožena svoboda slova.

„Kroupova práce poslala do vazby nevinné“

Na Kroupovu stranu se sice postavila řada novinářů, nicméně ne všichni. Komentátor Petr Holec uvedl, že o fatálních omylech ví Kroupa své. „Jeho někdejší reportáž na TV Nova poslala do vazby několik nevinných lidí včetně současné eurokomisařky Věry Jourové,“ dodal Holec. „Jen krátce: byl podzim 2006 a Kroupa se nechal obelhat architektem Markem Řičářem o údajném dotačním podvodu v Budišově, o němž do té doby nikdo nikdy neslyšel. Kroupa tehdy poslal do terénu reportéra, který natočil Řičářovy lži, načež šlo okamžitě do vazby několik vysoce postavených lidí včetně Jourové a tehdejšího starosty Budišova Péti.“

Na celém případu Budišov podle Holce nejvíc děsí Kroupova absolutní neochota uznat, byť jen píď, vlastní chyby. „A stejně tak i jeho trapné vymlouvání, i když ho doslova usvědčuje vlastní reportáž i slova policie, že do vazby poslala nevinné lidi na jejím základě.“

„Tohle není názorová konzistence, jak říkají politici; tohle už je obyčejná umanutost a nebezpečné přesvědčení o vlastní neomylnosti,“ míní Holec s tím, že „i kvůli Kroupovi lidé věří novinářům méně než uklízečkám“.

Proč je nutné se Kroupovi věnovat

I ve věci zmíněné reportáže z roku 2017, která se týkala úředníka Večeři, Zavoral vyjádřil pochybnosti. Podle našeho názoru (důvod třetí) je vzhledem k zásadním přehmatům Kroupy potřebné o jeho začasto neobjektivní práci informovat.

Je nutné napravovat křivdy, které způsobil ostatním lidem – zvláště těm zcela nevinným, co kvůli němu přišli například o zaměstnání a z nichž udělal jako v případě Večeři hlavu organizovaného zločinu.

A za 4) je Kroupa zaměstnán ve veřejnoprávním médiu a pobírá podle médií plat ve výši kolem 120 tisíc korun. Tudíž musí být připraven na veřejnou kontrolu své „práce“.

vaší podpory si vážíme
Zde můžete podpořit
PressPort Magazín
DĚKUJEME

Kroupovi tečou nervy
Hodnocení čtenářů6 Hlasů
97
97

O nás

PressPort Magazín (ppmagazín.com; pressportmagazín.cz) je nezávislá zpravodajsko-publicistická platforma. Spuštěna byla dne 11. listopadu 2018.

Základní sekce jsou:

  1. PUBLICISTIKA
  2. DOMOV
  3. SVĚT

Tyto sekce a jejich rubriky jsou označeny svoji základní barvou (oranžová a červená) a články z nich je možno najít i v dalších rubrikách, zejména v sekci Přehledně.

Ostatní rubriky jsou zcela samostatné a jsou označeny příslušnou barvou.

Vydává Pribil Production.

Další příspěvky
Dezinformace: Ach, to svazácké nadšení!